Ağustos Ayında Fiyatı En Çok Artan Ürünler Belli Oldu! Zam Şampiyonu Hangisi?
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ağustos ayına ait Tüketici Fiyat Endeksi verilerini duyurdu. Yayınlanan verilere göre, fiyatı en fazla değişen ürünler belirlendi. İşte Ağustos’un fiyat tablolarındaki dikkat çeken sonuçlar...

Ağustos ayına ait enflasyon verilerinin açıklanmasıyla birlikte fiyatlarında en fazla yükseliş veya düşüş yaşayan ürünler belirlendi. Yapılan değerlendirmelere göre, geçmiş ayda %36,43 oranında bir artış kaydedilen havayolu ile yolcu taşımacılığı, en çok zamlanan ürün olarak öne çıkarken, %10,40'lık düşüşle patates en çok ucuzlayan ürün oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ağustos 2025 dönemine ilişkin Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) verilerini kamuoyuyla paylaştı. Bu verilere göre, TÜFE'deki değişim, Ağustos 2025'te bir önceki aya göre %2,04, geçen yılın Aralık ayına göre %21,50, geçen yılın aynı ayına göre %32,95 ve son on iki aylık ortalamalar karşılaştırıldığında %39,62 artış göstermiştir.
Enflasyon değerlerinin paylaşılmasıyla birlikte, fiyatları en çok sıçrayan ve en fazla düşen ürünler netleşti. Söz konusu veriler ışığında, Ağustos ayında %36,43'lük fiyat artışı ile havayolu ve yolcu taşımacılığı yine en pahalı hale geldi. Öte yandan, %10,40'lık bir azalma gösteren patates ise en fazla ucuzlayan ürün olma özelliği taşıyor.

Ağustos ayı itibarıyla en belirgin fiyat artışlarının gerçekleştiği bazı ürünler ve artış oranları ise şu şekilde sıralanmıştır: Gazete ve dergiler %16,32, un ve diğer tahıllar %8,14, ekmek %8,11, sigaralar %6,36, toz kakao %6,32, kahvaltılık tahıl ürünleri %5,92 ve evcil hayvanlarla ilgili sağlık ve diğer hizmetler %5,80 şeklindedir.

Diğer yandan, en çok ucuzlayan ürünler ve bunların oranları ise şu şekilde listelenmiştir: Çocuk giyimi %2,86, mutfak mobilyaları %2,06, şarküteri ürünleri %1,97, televizyonlar %1,87, çeşitli küçük aksesuarlar %1,69, kadın giyimi %1,33, kırtasiye malzemeleri %0,79, diğer kişisel aksesuarlar %0,74 ile başka yerlerde sınıflandırılmamış oyun, oyuncak ve hobi ürünleri %0,70 oranında iken, erkek giyimi %0,57 oranında bir düşüş yaşamıştır.