Nintendo'dan Oyun Dünyasına Devrim Niteliğinde Patent! Karakter Çağır ve Dövüştür Mekaniği Neyi Değiştiriyor?

Nintendo, Palworld ile ilgili yasal mücadelesini ABD’ye taşıyacak önemli bir patent elde etti. Şirket, oyunlarda sıkça karşılaşılan "bir karakteri çağırıp başka bir karakterle dövüştürme" mekanizmasını ABD'de tescil ettirdi. Bu patent yalnızca Palworld'ü değil, Diablo ve World of Warcraft gibi birçok oyunu da kapsıyor.

Nintendo'dan Oyun Dünyasına Devrim Niteliğinde Patent! Karakter Çağır ve Dövüştür Mekaniği Neyi Değiştiriyor?

Nintendo, Palworld'e karşı yürüttüğü hukuki savaşında hızla yol alıyor. Japonya'da Pocketpair isimli geliştiriciye karşı başlatılan patent ihlali davası devam ederken, esas gelişmelerin Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşanabileceği iddia ediliyor. Japonya'daki davayı sürdürmenin yanı sıra, Nintendo, sessizce ABD'de potansiyel bir dava için gerekli patentleri de biriktiriyordu. Geçtiğimiz hafta, alınan yeni patent, oyun endüstrisini derinden etkileyebilecek kadar kritik bir öneme sahip.

Nintendo, geçtiğimiz hafta Amerika Birleşik Devletleri'nde, oyun dünyasında yaygın bir mekanik olan "bir karakter çağırarak başka bir karakterle savaştırma" eylemi üzerinde hak talep etmesine olanak tanıyan bir patent aldı.

resim-2025-09-10-012353837.png

PALWORLD'DEN DAHA FAZLASI TEHLİKE ALTINDA: PATENTİN KAPSAMINI İNCELEYELİM

2 Eylül tarihinde Nintendo'ya verilmiş olan 12,403,397 numaralı patent, sadece Palworld için değil, tüm oyun dünyası için ciddi bir endişe kaynağı oluşturmaktadır. Bu patent, bir karakteri çağırıp onu başka bir karakterle dövüştürme mekanizmasını kapsayan unsurları içeriyor. Bu durum, ilk olarak Pokémon'u akla getirse de, aslında birçok farklı oyunun benzer işlevleri gerçekleştirdiğini anlatmaktadır.

Eğer bir oyun aşağıdaki özelliklere sahipse, Nintendo'nun bu yeni patenti nedeniyle hukuki sorunlarla yüzleşme ihtimali bulunuyor:

  • Oyun, bir PC, konsol veya benzeri bir cihazda saklanıyor olmalı.

  • Ana karakterinizi sanal ortamda hareket ettirmeniz mümkün olmalı.

  • Bir ikincil karakter (patentte "alt karakter" olarak adlandırılan) çağırma yeteneğiniz olmalı.

  • Eğer alanında bir düşman mevcutsa, çağrılan karakter (ya otomatik olarak ya da sizin komutlarınızla) bu düşmanla savaşıyor olmalı.

  • Düşman yoksa bile, çağrılan karakter daha sonra karşılaştığında bir düşmanla etkileşime geçebilir ve dövüşebilir.

  • chatgpt-image-10-eyl-2025-01-34-35-001.png

    Bu tanım, RPG'lerden aksiyon oyunlarına, MMO'lara kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır. Örneğin, Diablo 4'te Necromancer sınıfı, komutlarınız doğrultusunda savaşan iskeletler ve golem'ler gibi minyonları çağırmaya dayanırken; World of Warcraft'ta witchler iblislerini, hunter'lar ise evcil hayvanlarını çağırır. Elden Ring'de oyuncular, savaşta kendilerine yardımcı olması için Mimic Tear gibi ruhları çağırabiliyor. Bu gibi örneklerin sayısı sınırsız ve şimdi Nintendo'nun elinde, bu oyunlara karşı yasal olarak kullanılabilecek bir patent mevcut.

    NİNTENDO BU PATENTİ GERÇEKTEN KULLANMA NİYETİNDE Mİ?

    Asıl merak edilen soru, Nintendo'nun bu patenti, Palworld ve diğer geliştiricilere karşı Amerika'da gerçekten hayata geçirip geçirmeyeceğidir. Bu sorunun yanıtı henüz belirsiz. Japonya'daki dava sürecinde Pocketpair, Nintendo’nun pek çok patentine karşı “önceki sanat” (prior art) örnekleriyle etkili bir savunma geliştirmekte. Hatta Palworld’ün, Nintendo'nun patent başvurusundan altı ay önce, patentli mekaniklerden birisinin örneğini gösterdiğine dair deliller mevcut.

    Ancak Nintendo'nun bu yolu seçip seçmeyeceği belirsizliğini koruyor. Yine de patentin varlığı, tek başına olumsuz etkiler yaratabilir. Bu patentin bile varlığı, bağımsız stüdyoları, dava korkusuyla karakter çağırma temelli mekanikleri denemekten caydırabilir. Zira Nintendo gibi büyük firmalar, yasal süreçleri sürdürebilecek maddi güce sahipken, bağımsız geliştiriciler için bu durum oldukça zorlayıcı olabilir.