Yeni BMW iX3 Neue Klasse Tanıtıldı! Markanın En Gelişmiş Aracı ile Tanışın

Yeni BMW iX3, BMW'nin "Neue Klasse" adını verdiği elektrikli araç vizyonunun ilk serisi olarak tanıtıldı. Bu tamamen elektrikli SUV, 805 kilometreye kadar ulaşan etkileyici menzili, yalnızca 21 dakikada %80 şarj kapasitesine ulaşan 400 kW gücü ve 469 beygirlik performansıyla premium elektrikli pazarında çıtayı yükseltiyor. Avrupa'daki satışları ise 2026 baharında başlayacak.

Yeni BMW iX3 Neue Klasse Tanıtıldı! Markanın En Gelişmiş Aracı ile Tanışın

BARAN BEKİ

BMW, markanın elektrifikasyon, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanındaki dönüşümünü temsil eden yeni ürün serisi "Neue Klasse" ismiyle tanıtılan ilk modeli, iX3'ü kamuoyuna sundu. Şirket, bu yeni platformun teknolojilerini 2027 yılına kadar toplamda 40 yeni model ve mevcut model güncellemelerinde kullanmayı hedefliyor. BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse, "Neue Klasse, teknolojik yenilikler, sürüş deneyimi ve estetik tasarım açısından önemli bir ilerlemenin sembolüdür" diyerek projenin önemine dikkat çekti.

Yeni iX3, Macaristan'da, yeni inşa edilen BMW Group Debrecen fabrikasında üretilecektir. Üretim süreci 2025'in sonbaharında başlayacak ve ilk araç teslimatları 2026'nın baharında Avrupa'da, 2026 yazında ise ABD'de gerçekleştirilecektir. Bu takvim, Türkiye'ye ulaşımının 2026'nın ikinci yarısını bulabileceğine işaret ediyor.

yeni-bmw-ix3-tasarim.jpg

TASARIMDA YENİ BİR DÖNEM: MODERN VE KENDİNE HAS

Yeni BMW iX3, markanın gelecekteki tüm araçlarında yer alacak yeni bir tasarım dilinin temsilcisi olma özelliği taşıyor. Daha sade ve belirgin hatlara sahip olan otomobil, 4,782 milimetre uzunluğa, 1,895 milimetre genişliğe ve 1,635 milimetre yüksekliğe sahip.

Ayrıntılı Tasarım Özellikleri:

  • Dikey Böbrek Izgaraları: 1960'ların Neue Klasse serisine selam duran dikey dizaynlı böbrek ızgaraları, krom yerine modern aydınlatma unsurlarıyla dikkat çekiyor.

  • Aerodinamik Performans: Aracın gövdesine entegre kapı kolları ve optimize edilmiş tasarımlar sayesinde sürtünme katsayısı 0.24 Cd seviyesine düşürülmüştür.

  • Geniş İç Mekan: Tam elektrikli yapıdan kaynaklanan avantajla ön ve arka koltuklarda geniş bir yaşam alanı sağlanıyor. Bagaj hacmi 520 litre olup, koltuklar katlandığında bu değer 1,750 litreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca kaputun altında 58 litrelik ekstra bir depolama alanı mevcut.

yeni-bmw-ix3-sarj-hizi.jpg

BATARYA, MENZİL VE ŞARJ PERFORMANSI: SINIFINDA ÖNE ÇIKIYOR

Yeni iX3, BMW'nin geliştirdiği altıncı nesil eDrive teknolojisi ve 800V yapısıyla donatıldı. Bu teknoloji, verimlilik, menzil ve şarj hızında ciddi bir sıçrama sağlıyor.

  • Batarya Kapasitesi ve Menzil: Araçta bulunan ve kullanılabilir enerji miktarı 108.7 kWh olan yeni nesil silindirik hücreli batarya, WLTP standartlarına göre tek bir şarjla 805 kilometreye kadar menzil sunuyor. Bu değer, birçok rakip aracın önünde yer alıyor.

  • Hızlı Şarj İmkanları: Yeni BMW iX3, 400 kW kapasiteli bir DC hızlı şarj istasyonunda yalnızca 10 dakikada 372 kilometreye kadar menzil kazanabiliyor. Bataryasının %10'dan %80'e çıkması ise yalnızca 21 dakika sürmektedir.

  • Çift Yönlü Şarj (Bidirectional Charging): Araç, enerji depolamanın yanı sıra dışarıya enerji verebilme yeteneğine de sahip. Bu özellik, iX3'ün elektrikli cihazları çalıştırmak için bir güç bankası (Vehicle-to-Load), evdeki güneş enerjisi sistemine depolamak için bir batarya (Vehicle-to-Home) veya elektrik şebekesine enerji satmak için bir kaynak (Vehicle-to-Grid) olarak kullanılmasını sağlıyor.

yeni-bmw-ix3-neue-klasse-surus-dinamigi.jpg

PERFORMANS VE SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ

BMW iX3 50 xDrive versiyonu, ön ve arka akslarında bulunan iki elektrik motoru ile dört tekerlekten çekiş sistemi sunuyor.

  • Üretken Güç ve Hızlanma: Bu motorlar toplamda 345 kW (469 beygir) güç ve 645 Nm torkü elde ediyor. Araç, 0'dan 100 km/s hıza 4.9 saniyede ulaşmakta ve maksimum hızı 210 km/s ile sınırlandırılmıştır.

  • "Heart of Joy" Teknolojisi: BMW'nin geliştirdiği ve "Neşe'nin Kalbi" olarak adlandırdığı yeni merkezi kontrol ünitesi, güç aktarımı, frenleme, enerji geri kazanımı ve direksiyon gibi tüm sürüş dinamiklerini geleneksel sistemlerden on kat daha hızlı yöneterek hassas, dengeli ve verimli bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor.

yeni-bmw-ix3-neue-klasse-ic-tasarim.jpg

DİJİTAL KOKPİT VE YAZILIM YAPISI

iX3'ün iç mekanında, dijitalleştirme ve kullanıcı deneyimi konusunda yeni standartlar belirlenmektedir.

  • BMW Panoramic iDrive: Ön camın alt kısmını A sütunundan A sütununa kadar kapsayan BMW Panoramic Vision ekranı, tüm sürüş bilgilerinin sürücünün görüş açısına yansımasını sağlıyor. Bu sisteme, ergonomik bir şekilde direksiyonun yanına konumlandırılmış merkezi ekran eşlik ediyor.

  • Dört "Süper Beyin": Aracın tamamen yenilenen elektronik mimarisi, sürüş dinamikleri, otonom sürüş, eğlence ve konfor fonksiyonlarını yöneten dört yüksek performanslı bilgisayardan ("superbrains") oluşuyor. Bu yapı, aracı sürekli güncellenebilir bir "yazılım tanımlı otomobile" dönüştürüyor.

  • Gelişmiş Yardımcı Sistemler: Otoyol ve şehir asistanı gibi yeni nesil sürücü destek teknolojileri, sürücünün uzun süre boyunca ellerini direksiyondan çekmesine olanak tanıyor. Sistem ayrıca trafik ışıklarını algılayarak otomatik olarak dur-kalk yapabiliyor.

Güncelleme: 05/09/2025 13:34