Amanos Dağları'ndan Geçiş Kolaylaşıyor! Bakan Uraloğlu'ndan Müjde: Akdeniz Yolu Açılıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesi için 1.55 milyar Euro tutarında bir finansman temin edildiğini açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi için 1,55 milyar Euro tutarında dış finansmanın sağlandığını duyurdu. Uraloğlu, projenin İskenderun Limanı'nı Orta Koridor'a entegre edeceğini ifade ederek, “Amanos Dağları'nın altında inşa edilecek tüneller üç ayrı bölmeden meydana gelecek ve her birinin uzunluğu yaklaşık 20 kilometre olacak. Sayın Cumhurbaşkanımız finansmanı onayladıktan sonra en kısa zamanda yer teslimatına geçerek inşaat sürecine başlayacağız” dedi.

Bakan Uraloğlu, 1,55 milyar Euro dış finansmanın sağlandığı Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi hakkında ayrıca bilgi verdi. Bu finansmanın Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Societe Generale arasındaki anlaşmalar ile garantilendiğini belirtirken, aynı zamanda İsveç İhracat Kredi Kurumu (EKN), İslam Kalkınma Bankası'nın İslam Yatırım Sigortası ve İhracat Kredisi Şirketi (ICIEC) garantisi altında çeşitli ticari bankaların da projeye katıldığını vurguladı. Uraloğlu, “Cumhurbaşkanımızın onayıyla hemen yer teslimine geçilecek ve inşaat sürecine başlanacaktır” sözlerini ekledi.
İSKENDERUN'U GAZİANTEP'E EN KISA YOLDAN BAĞLAYACAK
Bakan Uraloğlu, projenin tamamlanmasının ardından İskenderun Körfezi'nden Amanoslar'ın arkasındaki sanayi bölgelerine ve Gaziantep'e hem karayolu hem de demiryolu ile doğrudan erişim sağlanacağını belirtti. Uraloğlu, “Dörtyol-Hassa hattı, İskenderun-Gaziantep ve İskenderun-Kahramanmaraş arasındaki mesafeleri kısaltacak. Proje ayrıca İskenderun Limanı'nı Orta Koridor'a bağlayarak Akdeniz'e ulaşımı kolaylaştıracak” diye ekledi.

DEV TÜNEL PROJESİ
Toplamda 55 kilometre uzunluğunda bir demiryolu ve 25 kilometre otoyolun yer alacağı projenin ilk aşamasına dair bilgilendirmelerde bulunan Bakan Uraloğlu, projeyi şu şekilde özetledi:
“Proje kapsamı dahilinde, bir demiryolu tüneli ile iki yönlü toplam dört şerit içeren iki ayrı otoyol tüneli inşa edilecek. Amanos Dağları’nın altından geçecek olan tüneller üç farklı bölmeden oluşacak; her birinin uzunluğu yaklaşık 20 kilometre olacak. Proje, iki aşamalı olup, tünel inşaatını içeren ilk aşama Hassa kavşağında tamamlanacak. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale-İskenderun Otoyolu'ndan Dörtyol Kavşağı'na bağlanarak, Amanos Dağları'nın altından geçerek Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı arasındaki mevcut karayoluna entegre edilecek.”
HATAY'IN SANAYİ VE TURİZM POTANSİYELİ ARTACAK
Uraloğlu, projenin ilk etabı dâhilinde inşa edilecek 25 kilometrelik demiryolu ile yıllık 16,3 milyon yolcu ve yaklaşık 10 milyon ton yük taşıma kapasitesinin elde edileceğini belirtti. Bu hattın, bölgedeki illerin lojistik kapasitesini artırarak sanayi üretiminden turizme kadar birçok sektörde hareketliliği teşvik edeceği vurgusunu yaptı.

MESAFELER KISALACAK
Bakan Uraloğlu, Dörtyol-Hassa Projesi’nin tamamlanması ile birlikte mevcut durumda 235 kilometre olan Kilis-Osmaniye-İskenderun hattının 38,3 kilometre; 77,3 kilometre uzunluğundaki Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol güzergâhının 15,27 kilometre; 121 kilometre olan Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol (Payas) güzergâhının 20,6 kilometre; 78,8 kilometre uzunluğundaki Dörtyol-Kırıkhan-Hassa hattının 53,4 kilometre ve 84 kilometre uzunluğundaki Payas-Fevzipaşa arasındaki demiryolu güzergâhının 29,6 kilometre kısalacağını sözlerine ekledi.