Usta Yorumlarıyla Belirlenen Uzak Durulacak İkinci El Modelleri: Masrafları Bitmeyen 2. Ellerde Dikkat!

İkinci el otomobil satın alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri aracın arıza durumu. Bu konuya dair bir araya gelen oto tamircileri, kullanıcılara kaçınmaları gereken markaları belirtti. En problemli ikinci el araçlar arasında yer alan bu markaların tamir masrafları durmak bilmiyor…

Usta Yorumlarıyla Belirlenen Uzak Durulacak İkinci El Modelleri: Masrafları Bitmeyen 2. Ellerde Dikkat!

İkinci el araç satın alırken pek çok sürücü, otomobillerin arıza oranlarını dikkate alarak tercih yapıyor. Ancak deneyimli oto ustalarına göre, asıl önemli olan aracın tamirinin ne kadar pratik ve ekonomik bir şekilde yapılabileceği.

Bu gerçeği gözler önüne seren önemli bir araştırma, Rusya'da gerçekleştirildi. 160 oto servis uzmanının katılımıyla hayata geçirilen çalışmada, ustaların değerlendirmeleriyle en kolay ve en zor tamir edilen araç markaları sıralandı.

USTALARIN FAVORİSİ: EN KOLAY TAMİR EDİLEN MARKALAR

Çalışmaya katılan ustalar, bakım ve onarım açısından en az sıkıntıyla karşılaştıkları markaları şu şekilde listelediler:

1. VAG Grubu (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat):
Akılcı mühendislik tasarımı, zengin yedek parça opsiyonu ve yaygın servis ağı ile sanayinin en çok tercih edilen markası oldu.

2. Toyota:
Dayanıklılığı ile bilinen Toyota, arızalandığında bile parçalarının kolayca bulunabilmesi ve mantıklı tasarımıyla ustaları yormuyor.

3. Fiat:
Itibarındaki tartışmalara rağmen, basit mekanik yapısı ve uygun fiyatlı yedek parçalarıyla tamircilerden iyi not aldı.

4. Hyundai / Kia:
Koreli otomobil üreticileri, servis uyumluluğu ve yedek parça teminindeki kolaylıklarıyla tamiri en pratik araçlar arasında yerini alıyor.

5. BMW / MINI:
Parçaları maliyetli olsa da, tanıdık motor ve gövde yapıları sayesinde ustalar tarafından kolayca tamir edilebiliyor.

en-sorunlu-ikinci-el-otomobiller-1.jpg

USTALARIN KABUSU: EN ÇOK SORUN YAŞATAN MARKALAR

Bazı markalar ise karmaşık yapıları, yüksek onarım maliyetleri ve standart dışı mühendislik tercihleri nedeniyle tamircilerin “en kötü ikinci el araçlar” listesine girdi:

Peugeot & Citroën:
Fransız otomobil üreticileri, alışılmadık mühendislik yaklaşımlarıyla tamir süreçlerini zorlaştırıyor. Parçaların erişimi ve montajı büyük zorluklar yaratabiliyor.

Ford:
Özellikle paslanan bağlantı noktaları ve sökülmesi zor birleşim elemanları, ustaların en sık şikayet ettiği konular arasında yer alıyor.

Mercedes-Benz:
Lüks segmentin bir parçası olmasına rağmen, karmaşık teknolojiler ve pahalı yedek parçaları nedeniyle basit arızalar bile önemli maliyetlere neden olabiliyor.

en-sorunlu-ikinci-el-otomobiller-2.jpg

SIK ARIZA YAPMAZ AMA TAMİRİ ZORDUR: HONDA VE SUZUKİ

Bu listenin ilginç yönlerinden biri de Honda ve Suzuki markaları. Bu markalar arıza yüzdesi bakımından oldukça başarılı. Ancak arızalarının nadir olması, otomobil ustalarının bu modellere olan hâkimiyetini azaltıyor. Bu durum, az karşılaşılan bir tamirin bile uzun sürmesine ve maliyetlerin artmasına neden olabiliyor.

UZMANLARDAN İKİNCİ EL ALACAKLARA ÖNEMLİ TAVSİYE

Araştırmadan çıkan önemli bir mesaj var:
İkinci el araç alırken yalnızca arıza oranlarına değil, olası arızaların giderim süresi ve maliyetine de dikkat edin.

Nadir arızalanan araçlar, tamir sürecinde zaman ve maliyet kaybettirebilir. Ustaların aşina olduğu, yaygın parçası bulunan ve tamiri kolay modeller, uzun vadede daha mantıklı bir yatırım olarak öne çıkabilir.